myRENZbox – INTELLIGENT FÖRBINDELSE AV ONLINE- OCH OFFLINEHANDEL
E-handeln skjuter i höjden – både hos de stora generalisterna och hos specialiserade och mindre verksamheter. Enligt DIBS e-handelsrapport för 2017 har omsättningen under de senaste fyra åren stigit med 78 % till 83,8 miljarder kronor 2017 på den danska onlinemarknaden.
Många kunder vill fortfarande ha direktkontakt med de lokala återförsäljarna, för personlig rådgivning och det förtroliga kundförhållandet ligger ofta till grund för köpet.
Men möjligheten att beställa varor på internet är mycket bekvämare och mer överskådlig för kunderna. Den traditionella offlinehandeln räcker inte längre som säljkanal.
En anläggning för varuavhämtning från Renz optimerar förbindelsen mellan online- och offlinehandel. Det ger 24/7-service, där kunderna kan hämta eller returnera varor dygnet runt utan att behöva lägga extra tid på det. Tack vare den dynamiska användningen av de enskilda paketboxarna kan anläggningen brukas av ett större antal kunder. Extra stabil konstruktion garanterar säker och diskret förvaring av varan med elektroniskt lås. Och en befintlig anläggning är smidig att bygga ut, om efterfrågan stiger.
myRENZbox FÖR CLICK&COLLECT
INTEGRATION MED myRENZbox
myRENZbox Click&Collect-system kan utformas helt efter butikens önskemål och integreras i ett eget ERP-system samt utrustas med betalningsterminal, kvittoskrivare och streckkodsskanner, om det behövs. Det går även att förändra paketboxens utseende. Grönt? Rött? Svart? Stor, mellan, liten? Hantering av pallar går också bra. Men oavsett designen kompromissar Renz aldrig med kvaliteten eller säkerheten som är i topp – även vid intensiv användning.
RENZ STYRENHETER 5″, 8″ eller 32″
Renz-styrenheten med 5” pekskärm är en central, menystyrd styrenhet för mindre post- och paketboxar med upp till 8 paketboxar. I denna styrenhet kan processer från flera distributörer integreras.
Renz-styrenheten med 8” pekskärm är en central styrenhet med menyer för
post- och paketboxar med upp till 500 enheter samt specialanläggningar för varuhämtning. Denna styrenhet kan därmed användas på platser med ett större antal boende. Menynavigationen är ännu mer användarvänlig än med styrenheten med 5”-display. Med förvalet av bokstavsrader går det lätt och snabbt att hitta de boende.
myRENZbox-appen
I kombination med Renz-styrenheten gör myRENZbox-appen det möjligt att använda anläggningar för varuhämtning med en smartphone eller surfplatta. Appen används som en elektronisk nyckel och informationsterminal med status för varor som är klara för avhämtning eller returnerade varor. Appen används också som elektronisk nyckel och informerar om leverans och avhämtning av paket när den används i interna logistiska syften i ett företag eller med en paket- eller medarbetaranläggning. Appen finns till iOS, Android och Windows.