Vad gör du på dagarna?

Jag arbetar med kundtjänst, order och inköp. Min arbetsdag består bland annat av orderhantering, kundfrågor, inköp, offerthantering, logistik och underhåll i vårt affärssystem.

Hur hamnade du på RENZ och hur din bakgrund och erfarenhet hjälpt dig?

Jag har varit på RENZ i snart 3,5 år. Mina tidigare erfarenheter är inom konfektion där jag har jobbat som säljare, butikschef och inköpsassistent. Jag har länge velat gå över till det mer administrativa och med rollen som jag har idag har jag möjlighet att kombinera kundkontakt med administration. Det passar mig perfekt. Tack vare mina tidigare erfarenheter inom handels har jag träffat många olika sorters människor och på så sätt fått kunskap och redskap för att bemöta kunder i olika situationer.

Vad är roligast med ditt jobb?

Att jobba som Customer support är ett varierande jobb där dagarna kan se olika ut. Det roligaste är att hjälpa våra kunder och försöka att göra det lilla extra. Vi har ett gott samarbete med vår fantastiska fabrik för att tillgodose kunders behov. På RENZ är vi ett team – alla roller är viktiga.

Upplever du några utmaningar i ditt arbete?

Jag upplever nya utmaningar varje dag vilket gör arbetet motiverande. Vi som anställa har stora möjligheter att påverka verksamheten och skapa våra arbetssätt. Då är det lätt att trivas. Vi har många roliga och spännande projekt på gång. Det känns superkul.

Till sist Pernilla, ditt bästa tips till den som vill arbeta med Customer Support?

Lyft blicken, var lyhörd och flexibel. Att ha glimten i ögat och att ha kul på jobbet kommer man långt på!